torstai 22. heinäkuuta 2010

väritaju ja muut ohjeet.

kamuni jenni rutanen, ihanhuipputaiteilija (maalannut tosi upeita öljyvärimaalauksia joissa esim pöllö!) sanoi tänään että mulla on uskomattoman hyvä väritaju. jaahas. rupesin miettimään asiaa ja muistaakseni mun on ollut kauheen vaikeeta AINA toimia värien kanssa ja esim sekotella uusia värejä maaleista. viimeisinä vuosina kuitenkin olen unohtanut "mikä väri sopii minkäkin kanssa" ja käyttänyt värejä täysin hallitsemattomasti. tästä saan kiittää kuvataiteilija birjetta branderia joka vuonna 2003 sanoi minulle: kaikki värit sopivat keskenään yhteen! tästä tuleekin mieleen toinen tärkeä ohje jonka olen saanut teemu mäeltä: ei saa ikinä kumittaa! joten totelkaa näitä kahta ja käyttäkää kaikkia värejä yhdessä ja muistakaa tuhota kumit! näin tekeminen on inspiroivaa- ei ikinä tiedä millainen teoksesta syntyy- sekä sellaista jossa on juuri sinunlainen jälki.

ooooh! mä todella rakastan mun ammattia! oooh! i really do love my activity!

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

tässä piirros jonka tein tänään töissä.

Puuvärit, 25cm x 15 cm

2 kommenttia:

  1. Hieno työ toi tyttö istumassa. Se näyttää vähän multa!

    VastaaPoista
  2. hahaaa! se on tommi pikkusena. tommi-maija. mäkin kyl luulin sitä piirtäessä että se on tyttö.

    VastaaPoista