keskiviikko 29. syyskuuta 2010

kirjaimia



tänään tein nimikirjaimia näyttelyyn. yritin löytää tarraa jossa olisi sellainen pinta, johon voisi piirtää puuväreillä, ei löytynyt. ostin liimapintaista kapalevyä josta leikkasin kirjaimet ja sitten liimasin siihen puuväreillä väritetyn paperin. kirjaimista tulikin hienommat kun niissä on nyt kolmiulotteisuutta. huomenna pitää vielä jatkaa yhden sanan verran.
viime viikko oli ihan kamalan tuskaisa: apuraha- ja näyttelyhakemuksia tehdessä. aina kun joudun tekemisiin tekniikan kanssa joudun ongelmiin. otin uudesta teoksestani kuvan ja tietokoneen näytöllä se näytti hyvältä, tulostettaessa se ei kuitenkaan toistanut puuvärin jälkeä yhtään niinkuin piti. lopulta sain ammattilaisen kuvaamaan teoksen mutta aluksi senkään tulostettu versio ei ollut hyvä! totesin ettei se riitä, että tekee hienoja töitä jos niistä ei ole ammattimaisia kuvia. mielestäni hyvä hakemus paskoilla kuvilla on huonompi vaihtoehto kuin hakemus ilman kuvia. no, onneksi lopulta onnistuin ja olen hakemukseen tyytyväinen. ja kiitosta taas äidille taloudellisesta tuesta tulostemusteisiin! <3
nyt särkee päätä ja tuntuu että olisi ollut enemmänkin sanottavaa... hmm. yksi syy tämän blogiin pitämiseen on jakaa taiteilijan iloja ja suruja ja ehkä niin helpottaa muita samassa tilanteessa olevia. sitä kun usein tulee sellainen olo että on yksin ongelmiensa kanssa! haluan myös kertoa miten asioita teen. sunnuntaina kirjoitin tulevaan täydelliseen ympyrään, tampereen taiteilijaseuran lehteen, jutun taiteilijasta ja mediasta. kai kiviranta sitä vielä onneksi korjailee (kain kanssa ollaan tutustuttu joskus 4 vuotta sitten niin että liftasin hänen kyytiinsä. olin matkalla helsinkiin naistenbileisiin myymään sarjakuviani. liftimatkoilla olen aina tavannut hauskoja ihmisiä!). en oikein osannut pysyä aiheessa ohjeiden mukaisesti (kun oon vaan niin huono ottamaan ohjeita vastaan!), mutta olin ainakin just minä sitä kirjoittaessa. lehteä saa ilmaiseksi ainakin mältinrannasta- että sieltä vaan sit hakemaan!
tässä työssä on vaan usein niin yksin. miettii tän kaiken järjettömyyttä. että miksi tuhlaan aikaani tällaiseen josta en saa edes rahaa. no nyt on kuitenkin menossa hyvä kausi ja olen onnellinen, tänään noiden kirjainten ansiosta :) tällä viikolla on tapahtunut toinenkin iloinen (ammattiin liittyvä) asia: kulttuuritoimittaja maila katriina tuominen soitti ja pyysi haastattelua aamulehden kulttuurisivuille. siis aamulehden kulttuurisivuthan on mitä on ja siellä ollaan tekemässä kuulemma joitakin uudistuksia. aluksi he esittelevät kolme tamperelaista "nuorta, idearikasta ja mielenkiintoista" taiteilijaa: minut, kaija pavun ja tuomo rosenlundin. huomenna on haastattelu. olin kyllä niin ihanaa että joku ihminen, jota en tunne, soittaa ja kertoo kuinka rakastaa mun taidetta! <3 tässä yksi hyvin tärkeä syy olla tässä ammatissa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti