keskiviikko 24. heinäkuuta 2013

Eläin

  

ensi viikolla olen enään maanantain palkkatöissä ja sitten alkaa niistä kuukauden loma! tai loma ja loma... ajattelin kyllä olla työhuoneella sen verran mitä hyvällä mielellä haluan. musta kyllä tuntuu, että olen siellä mielelläni jokapäivä muutaman tunnin ajan. ensin menee pari päivää eläin- näyttelyn ripustuksessa ja sitten haluan ajella ympäri suomea yhden viikon ajan.
oon kriiseillyt aikalailla arjesta, liiasta työstä. olen myös kyseenalaistanut haluni olla taiteilija ja jaksamiseni siinä. mutta nyt oon tajunnut, ettei kyse ole siitä ettenkö haluaisi olla taiteilija. muuhun musta ei ole ja se mikä viekin voimiani on palkkatyön viemä aika. esimerkiksi viimeviikon olin ihan huoleton ja onnellinen kun ei ollut palkkatöitä ja sain olla muutaman tunnin päivässä työhuoneella, piirros eteni lujaa ja aikaa jäi vapailuunkin.
viimeksi kirjoitin siitä, pitäisikö mun lopettaa kokonaan kuvataiteilu ja keskittyä enemmän bändihommiin. nyt mulla on elämässäni tavoite, kylläkin aika hankala ja epätodellinen, mutta mä pyrin siihen, että voin lopettaa palkkatyöt ja tehdä vaan kuvaa ja musaa. viime viikolla sain ystävältäni elämäni ensimmäisen laulutunnin. se olin niin jännää! tajusin, että ihan pienillä asioilla saa äänensä kulkemaan helpommin. kun lauloin ja ääni kulki hetken ilman puskemista, ja jotenkin kirkkaammin, meinas tulla itku siitä tunteesta! harmi, että tämä täydellinen opettaja asuu kaukana ja nyt olenkin etsimässä tampereelta hyvää opettajaa. ensi viikolla kokeilen yhtä. oon lauleskellut joka päivä pitäen mielessä uudet opit ja siks tuntuu että jännitän kahta kauheemmin laulaessani, eli tosi pitkä matka siihen et ääni kulkee rennosti ja niin, ettei se kulu.
ei tässä nyt muuta. tulkaa avajaisiin 2.8!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti