tiistai 27. elokuuta 2013

seppää seinälle (ja nostalgia trippi)

ensi lauantaina on siivouspäivä!-> http://siivouspaiva.com 

mä oon mukana tässä:


Ensin meinasin tehdä pieniä nopeita maalauksia. mutta sitten aloin penkomaan piirustuslaatikostoani ja sieltähän löytyikin aarteita vuosien takaa. ja eikös tässä juuri ole kyse siivouksesta! seuraavat pienet heppataulut ovat osia lopputyöstäni vuodelta 2009. Kooltaan ne ovat n. 10 x 13 cm.  olen laittanut jokaisen teoksen pieneen cellofan-pussiin taustapaperin kanssa.




tämäkin piirros on lopputyöstäni. tämä onkin hieno ja oikea aarre! lähes kaiken myyn pilkkahinnalla mutta tästä pyydän ns oikean hinnan.


seuraavat kuvat ovat kesältä 2012. Kuvituksia Juho Niemisen runokirjaan.




Muistaakseni syksyllä 2009 kokeilin kartonkigrafiikkaa. mallina minulla oli musta muovinen villakoira lelu, jonka perin isotädiltäni. tämän grafiikanvedoksen vedoslaattaa olen käyttänyt kaulakoruna. lelu vartioi minua meidän olohuoneessa.


tämä on vuodelta 2008. piti tulla osaksi lopputyötäni mutta joutuikin pölyttymään. tää on omakuva.


Nämä kahvikuppitytöt painoin kävintehdylle paperille vuonna 2008 serigrafiankurssilla. sitten ehkä vuonna 2010 aloin jatkamaan niitä karkkipapereilla. tämän sarjan nimi on 10 pientä neekerityttöä.






voi kauhee! tää on vuodelta 2004. opiskelin silloin oriveden opistossa. mua hävettää tää nyt, mutta silloin tää oli mun lempiteos ja taisi olla kodin seinälläkin pari vuotta.


kun valmistuin mulla oli työhuone oman kodin alakerrassa. siellä piirsin nää ihan huvikseen. kokeilin promarkerin tusseja, jotka oli just tullut myyntiin mun työpaikalle. muuten ihan jess tussit, mutta eivät kestä valoa!


 puupiirroskurssi. opiskelin kuvittajaksi ikaalisissa yhden vuoden vuonna 2004-05 ennenkuin pääsin ttvolle. näitä on enemmänkin, en vaan jaksanut kuvata kaikkia. 


tääkin on ikaalisten ajoilta. sillon mä piirsin paljon koiria jotka kakkivat.


oriveden opiston aikaisia puupiirroksia vuodelta 2003. näitäkin on viel enemmän. koko noin 50 x 50 cm.




Vuonna 2008 tehty kollaasi nuppu-koirastani, koko A2:


Mukana myyjäisissä vieläkin vanhempaa ja nolompaa! 
TERVETULOA!

2 kommenttia: