lauantai 24. toukokuuta 2014

Minä ja Tiina

huomenna pakkaan auton ja maanantai-aamuna ajan helsinkiin ripustamaan näyttelyäni. näyttely on huuto jätkäsaaressa 29.5-16.5, avajaisiin olet tervetullut 28.5 klo 18-20!
suuri piirros valmistui ja sietämätön ressi katosi sen myötä. ajatukset ovatkin jo kaikessa muussa tulevassa: kahden viikon sisällä kun on kolmet avajaiset. viimeiset kaksi päivää olen tehnyt teostani minä ja tiina, joka tulee esille tuusulan taidemuseoon. olen kuvannut 6kk:n ajan päivittäin kännykkäkameralla itseäni ja tiina-koiraani. kuvia on vajaa 200. ensin laitoin ne sinitarralla seinään.


seuraavana päivänä oli tarkoituksena heijastaa kuva piirtoheittimellä kuvien päälle ja suorittaa silhuetin leikkaus. ensinnäkin havahduin aamulla, että eihän mulla ole piirtoheitinkalvoa eikä tussia. onneksi löysin muovisen taskun ja yksi kynistäni tarttui melkein siihen.


 mutta koska olen idiootti ei tullut mieleeni, että eihän se heijastus näy noin tummien kuvien päällä. hetkeksi masennuin. onneksi jo muutaman minuutin kuluttua heijastin kuvan isolle valkoiselle paperille, josta tein sapluunan. laitoin sapluunan teipillä valokuvien päälle ja piirsin tussilla leikkausrajat.


tällaiset pusuttelijat siihen tuli!


aion vielä rikkoa kuvien muodostaman neliön reunaa ja tehdä leikkuupaloista ns lehtiä kuvan ulkopuolelle. hankala selittää, mutta tulkaa katsomaan tuusulaan 11.6-21.9. Avajaisissa 10.6 soittaa meiän bändi sunny & cloudy!


rakastan mun työhuonetta ja etenkin sitä että, se on mun, eikä kenenkään muun. saa jättää roinat levälleen ja tietää missä teippirulla ja sakset on seuraavanakin päivänä. uuuh kuinka mä rakastan mun ammattia! parasta! sekoon! jee!


p.s en oikein tiedä mitä miettisin tästä teoksesta. toisaalta mietin, että ketä kiinnosti sadat kuvat minusta ja koirastani? tekniikkakin on tekemiselleni niin vieras. jännittyneenä odotan mitä yleisö tykkää.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti